مراکز تلفن سانترال VOIP

مرکز تلفن VOIP  چیست؟

عبارت VOIP  مخفف شده عبارت Voice Over Internet Protocol  می باشد و اگر بخواهیم آنرا در یک خط ترجمه کنیم می گوییم : تکنولوژی انتقال صدا روی بستر شبکه است که امکان برقراری تماس های تلفنی را روی بستر شبکه IP فراهم می آورد.

اما سرویس VOIP چه مزایایی دارد و چه کمکی به پیشرفت  دنیای ارتباطات و حوزه فناوری تلفن ثابت کرده است؟

به صورت خلاصه هرانچه که شما از یک تلفن همراه هوشمند توقع دارید و باعث استفاده روزافزون از تلفن های همراه هوشمند شده است را می توانید از یک مرکز تلفن VOIP توقع داشته باشید.

تلفن همراه هوشمند = با تلفن ثابت؟ مگر ممکن است؟

پاسخ یک کلمه ای این سوال بله است و چیزی که این امکان را به ما میدهد یک مرکز تلفن VOIP  است و در ادامه با مقایسه های یک به یک به ان خواهیم پرداخت.

اولین و واضح ترین توقع ما از یک تلفن همراه ، همان همراه بودن آن است و شما می توانید با خرید و راه اندازی یک سانترال VOIP تلفن ثابت خود را در هر کجا که هستید بدون هزینه هایی نظیر هزینه دایورت و به صورت رایگان همراه خود داشته باشید.

تا اینجای کار به گمان من 70% مقایسه انجام شده است و تلفن ثابت شما که اعتبار بنگاه اقتصادی شماست همراه شما شده است و دفتر کارتان را با استفاده از سانترال  VOIPدر دستان خود گرفته ایید.

در گام های بعدی خواهید دید که یک مرکز تلفن VOIP  چگونه به تلفن ثابت هوشمند شما بدل خواهد شد.

ارسال پیام و ایمیل و یکی دیگر از امکانات تلفن همراه شماست که یک مرکز تلفن VOIP  امکان چنین توقعی از یک تلفن ثابت را به شما میدهد.

دفترچه تلفن ، یکی دیگر از امکانات یک تلفن همراه هوشمند است . شما می توانید هزاران مخاطب خود را در یک تلفن همراه هوشمند ذخیره کنید و هنگام تماس هر کدام از انها نام شخص را مشاهده کنید و این دقیقا همان امکانی است که یک مرکز تلفن VOIP بر روی تلفن ثابت در اختیار شما قرار می دهد.

یک گام جلوتر

حالا که فهمیدیم تلفن ثابت شما هم به کمک سانترال VOIP امکان ذخیره سازی و نمایش هزارن مخاطب را دارد یک مژده به شما میدهیم: شما می توانید در کنار مرکز تلفن VOIP خود یک CRM  داشته باشید و با اتصال این دو به یکدیگر امکانات بی نظیری از جمله ضبط خودکار سابقه تماس ها و همچنین امکان اتصال خودکار مخاطب به داخلی مورد نظرش را در اختیار داشته باشید.

حال یکبار دیگر پرسش آغازین خود را مطرح میکنیم و به ان پاسخ می دهیم.

آیا تلفن ثابت می تواند برابر با یک تلفن همراه هوشمند باشد؟

این بار پاسخ یک کلمه ایی خیر است و در توضیح می گوییم با یک مرکز تلفن VOIP تلفن ثابت شرکت شما از تلفن هوشمند نیز فراتر خواهد رفت. اگر به این پاسخ شک دارید حتما مطالب بالا را با دقت کافی نخوانده ایید.

مزایای مرکز تلفن VOIP :

  • بی نیازی از سیم کشی مستقل و ویژه تلفن: این تکنولوژی از بستر شبکه برای ارتباطات تلفنی استفاده می‌کند که موجب کاهش کابل‌کشی مجزا می‌گردد. همچنین اگر شبکه کامپیوتری شرکت شما بی سیم باشد می توانید سانترال VOIP را هم روی همان شبکه بی سیم راه اندازی نمایید.
  • کنفرانس تلفنی: با یک مرکز تلفنVOIP به سهولت می توان کنفرانس های تلفنی با تعداد زیادی از شرکت کننده ایجاد کرد. این مزیت به دلیل استفاده از فناوری IP است که باعث می شود بتوان به راحتی مکالمات را کپی کرد و به تمام شرکت کنندگان ارسال کرد.
  • کاهش هزینه های تماس و امنیت بالا: اگر شرکت شما دارای دفاتر و یا شعب مختلف در سراسر شهر ، کشور و یا حتی سراسر جهان باشد ، با یک مرکز تلفن VOIP پرسنل شاغل در این شعب می توانند به صورت کاملا رایگان و امن با یکدیگر در تماس بوده و اطلاعات تجاری را تبادل نمایند.
  • نوبت دهی تلفنی: اگر مشتریان شما نیازمند دریافت نوبت برای مراجعه به شما باشند سانترال VOIP شما می تواند به سادگی و با دقت تمام این کار را به عهده بگیرد.
  • صف تماس: اگر تعداد تماس های ورودی شما از تعداد پرسنل پاسخ دهنده به تماس ها بسیار بیشتر باشد مرکز تلفن VOIP این امکان را به شما میدهد که یک صف تماس برای مشتریان خود ایجاد نمایید و یا حتی فراتر از ان مشتری می تواند بدون معطل شدن در صف از شما درخواست تماس در ساعت های اینده را بنماید.
  • عدم نیاز به گوشی تلفن: مرکز تلفن VOIP این امکان را به شما میدهد که حتی یک گوشی تلفن هم نخرید و از کامپیوتر ، لپ تاپ ، تبلت و یا تلفن همراه هوشمند خود و با نصب یک تلفن نرم افزاری به عنوان گوشی تلفن استفاده نمایید.
  • فکس: شما می توانید از شر دردسر های یک دستگاه فکس راحت شوید و تمام امکانات آن را با یک مرکز تلفن VOIP بر روی میز کار تک تک پرسنل خود داشته باشید.
  • عدم محدودیت در داخلی: اگر تعداد پرسنل شرکت شما رو به افزایش است ، نگران افزایش هزینه های مرکز تلفن خود نباشید . شما می توانید در یک مرکز تلفن VOIP به هر میزان داخلی تعریف کنید.
  • گزارش تماس: یک مرکز تلفن VOIP می تواند گزارشات تماس مفصل و گوناگونی را به شما ارائه نماید از جمله تماس های از دست رفته ، مدت زمان تماس ها ، تعداد تماس های ورودی و خروجی و حتی محاسبه هزینه تماس.
  • امکان اتصال به خطوط دیجیتال و E1: مرکز تلفن VOIP این امکان را به شما میدهد که تلفن ثابت PSTN و انالوگ تا SIP Trunk  و خطوط E1 را به صورت همزمان استفاده نمایید.
  • مدیریت هزینه تماس: یک مرکز تلفن VOIP به شما این امکان را می دهد که علاوه بر استفاده همزمان از خطوط تلفن ثابت بتوانید سیم کارت های تلفن همراه را نیز به مرکز تلفن خود اضافه نموده و با استفاده از طرح های تعرفه گوناگون هزینه های تماس خود را کاهش دهید. به عنوان مثال اگر یک اپراتور امکان مکالمه رایگان بین خطوط خود را به مشتری میدهد، می توانید تعریف کنید که برای تماس با خطوط ان اپراتور به صورت هوشمند از شماره های همان اپراتور که در اختیار شماست استفاده شود.
  • شما بگویید که چه می خواهید: از انجاییکه مغز اصلی یک مرکز تلفن VOIP نرم افزار است ، شما می توانید بنا به سلیقه و نیاز خود امکانات گوناگونی را درخواست نمایید تا برنامه نویسان ما این نیاز شما را تامین نمایند.

در جدول زیر سعی کرده اییم که امکانات یک دستگاه سانترال پاناسونیک را با یک مرکز تلفن VOIP با ظرفیت 8 خط شهری را مقایسه نماییم.

عنوان

سانترال

VOIP

ظرفیت خطوط شهری

8

8

ظرفیت خطوط داخلی

48

نامحدود

پخش پیغام ورودی (IVR)

4

نامحدود

تعداد نمایش CID همزمان

4

نامحدود

ضبط مکالمات داخلی‌ها و خطوط شهری

ندارد

محدود

مدیریت تحت وب (بدون نیاز به دانش فنی)

ندارد

دارد

مدیریت تحت شبکه

ندارد

دارد

مدیریت از راه دور

ندارد

دارد

به روز رسانی از طریق اینترنت

ندارد

دارد

دریافت و ارسال فکس الکترونیکی (با فرمت PDF)

ندارد

دارد

گزارشات تحت وب پیشرفته

نرم افزار جداگانه

دارد

پشتیبانی از صندوق صوتی (Voicemail)

ندارد

دارد

پشتیبانی از Caller ID

محدود

نامحدود

پشتیبانی از صف انتظار با قابلیت پخش پیام انتظار صف

ندارد

دارد

پشتیبانی از ویدئو کنفرانس تحت وب

ندارد

دارد

تعیین حالت شب و روز و برنامه ریزی‌های گوناگون

محدود

نامحدود

قابلیت اتصال به سانترال‌های دیگر ، انتقال داخلی و خطوط شهری و ...

ندارد

نامحدود

قابلیت اتصال به سانترال سایر شعب

ندارد

نامحدود

قابلیت ارتباط بین دفاتر بدون نیاز به تجهیزات در سایر دفاتر

ندارد

دارد

قابلیت اتصال به انواع شبکه

ندارد

دارد

قابلیت اتصال به خطوط E1

دارد

دارد

قابلیت امکان جابجایی کارکنان در سطح سازمان بدون هزینه

ندارد

دارد

قابلیت نصب نرم افزر بر روی کامپیوتر جهت انجام مکالمه با هدست و بدون گوشی تلفن

ندارد

دارد

عدم نیاز به سیم کشی اختصاصی برای شبکه تلفن

ندارد

دارد

پنل نمایش اپراتورها و وضعیت خطوط تحت وب

ندارد

دارد

پشتیبانی از انواع گوشی با قابلیت SIP

ندارد

دارد

قابلیت ارسال پیام‌های صوتی به ایمیل

ندارد

دارد

پشتیبانی از گوشی‌های ویدئوکنفرانس

ندارد

دارد

قابلیت اتصال گوشی‌های هوشمند (ویندوز، اندروید و ...) به جای گوشی رومیزی

ندارد

دارد

ظرفیت ذخیره اطلاعات

ندارد

دارد

بازگشت سرمایه سریع

ندارد

دارد

قابلیت اتصال به سایر نرم افزارها

ندارد

دارد

قابلیت پشتیبانی و بازیابی اطلاعات کل سیستم مانند صداهای ذخیره شده

ندارد

دارد

قابلیتهای عمومی یک سانترال

دارد

دارد

قابلیت های صوتی نظیر موزیک انتظار و پیامهای صوتی متنوع با انواع برنامه ریزی

ندارد

دارد

تمدید اشتراک
Call Now Buttonهمین حالا تماس بگیرید