رای‌نت

6 ابزار اصلی و 2 دو ابزار جانبی برای دورکاری

زمانی که تصمیم به نوشتن این مقاله گرفتم درست زمانی بود که چند روزی از شروع دورکاری (distance Working) من و آشنایی با چالش های دورکاری می گذشت. من به و تعداد دیگه ایی از همکارانم به دلیل قرار نگرفتن در شرایط همه گیری ویروس کرونا دروکار شدیم اما شرایط دورکاری ممکنه برای شما و حتی خود من در سایر موارد هم پیش بیاد و یا اینکه همین الان ممکنه شما به هر دلیلی در حال دورکاری باشید و یا در حال تدارک ابزار لازم برای دورکاری باشید. ابزاری که برای دور کاری مناسبه دست کمی از ابزار مناسب برای فریلنسری (Freelancering) نیست. پس اگر حتی شما فریلنسر هستید و یا قصد دارید که فریلنسر بشید هم میتونید این مقاله رو مطالعه کنید و ازش بهره ببرید.

برای دور کاری باید یک گوشه دنج دست و پا کنید

اولین و مهمترین ابزار برای دورکاری داشتن یک جای دنج و خلوته جایی که محل رفت و آمد سایر اعضای خانواده نباشه پس شما می تونید یکی از اتاق های منزل که بقیه استفاده زیادی ازش نمیکنن رو برای اتاق کار خودتون انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که این اتاق باید نور و تهویه مناسبی هم داشته باشه. اگر اتاق دنج شما مثل این تصویر باشه که دیگه جون میده برای دورکاری.

داشتن یک اتاق دنج و خلوت با نور و تهویه مناسب برای دور کاری خیلی مهمه

میز و صندلی مناسب

شما چه دور کار باشید و چه در محل کارتون حاضر باشید، قطعا مدتی حدود 8 ساعت رو به کار مشغول هستید و مدت زیادی از این 8 ساعت هم پشت میز کارتون هستید بنابراین داشتن یک میز که فضای مناسب برای چیدمان ابزار کار رو داشته باشه و یک صندلی که نشیمن راحتی داشته باشه و پشتی اون هم مناسب با آناتومی بدن انسان طراحی شده باشه خیلی مهمه این موضوع اونقدر مهمه که حتی بهتون توصیه میکنم که اگر در منزل چنین میز و صندلی در دسترس ندارید، حتما میز صندلی خودتون رو از محل کار به منزل بیارید چون قطعا شما نمیتونید روی میز صندلی اتاق خودتون بیشتر از دوساعت دوام بیارید و به زودی از دورکاری پشیمون خواهید شد.

میز و صندلی مناسب برای زمان دورکاری انتخاب کنید

کامپیوتر و یا لپ تاپ

برای خیلی از مشاغل وجود یک کامپیوتر و یا لپ تاپ با قدرت پردازش و یا گرافیک بالا خیلی ضروریه و اغلب کامپیوترها و لپ تاپ های خانگی دارای چنین توانایی نیستن و نمی تونن شما رو برای انجام کاراهاتون همراهی کنن پس حتما برای اینکه بتونید وظایف خودتون رو به درستی انجام بدید، کامپیوتر و یا لپ تاپ محل کارتون رو هم به خونه بیارید و هنگام اوردن اون به خونه فراموش نکنید که موس هم همراهش بیارید.

اینترنت پرسرعت عصای دست شماست

با پیشرفت اینترنت همراه خیلی ها قید اینترنت ADSL  و یا اینترنت وایرلس رو برای منزل زدن و از اینترنت همراه و یا در بهترین حالت از اینترنت TD-LTE  استفاده میکنن. اما باید بدونید که برای دور کاری و یا فریلنسری داشتن یک خط اینترنت پرسرعت ADSL  و یا وایرلس بسیار ضروری هستش به این دلیل که اینترنت همراه علاوه بر پر هزینه و گران بودن، دارای نوسان سرعت و یا قطعی های کوتاه و مکرر هم هست علاوه بر این اکثر اوقات با زنگ خوردن موبایل اینترنت همراه شما قطع میشه و ممکنه این اتفاق درست وسط انجام یک کار حساس رخ بده گذشته از این خیلی وقتها هم شما ممکنه که برای دورکاری نیاز به IP  ثابت داشته باشید و نمیتونید این انتظار رو از اینترنت همراه داشته باشید. بنابراین در اولین و مهمترین قدم نسبن به خرید اینترنت پرسرعت برای منزل اقدام کنید. و البته حتما بهترین اینترنت رو برای خرید انتخاب کنید و بهترین اینترنت رو شرکتی ارائه میکنه که خدماتش قطع نمیشه و سرعت و پینگ تایم مناسبی هم به شما ارائه میکنه و بهترین قیمت ها رو هم به شما پیشنهاد می کنه. اگر مثل رای‌نت یک جشنواره فروش اینترنت هم داشته باشه که دیگه محشره.

تلفن ثابت

تلفن یکی از بهترین ابزار ارتباطی هست که تاکنون بشر اختراعش کرده و با وجود اینکه در عصر اینترنت کلی بستر ارتباطی خوب و قوی دیگه به بازار اومده اما همچنان تلفن ثابت بهترین راه ارتباطی کسب و کارها با مشتریانشون هست و بدون اون انگار که اعتماد بین مشتری و کسب و کار شکل نمیگیره. اما همین مفید ترین و بهترین راه ارتباطی کسب و کارها در مواقع دورکاری میتونه به بزرگترین دشمن کسب کارها هم تبدیل بشه. چون تلفن ثایت همونطور که از اسمش پیداست ثابته و قابل انتقال به منزل نیست و حتی اگر از دایورت هم استفاده بشه علاوه بر اینکه هزینه بالایی رو به کسب و کارها تحمیل میکنه، فقط برای پاسخگویی یکنفره مفیده و مناسب برای یک کسب و کار چندین نفره نیست.

اما نگران نباشید همانطور که از اسم این مقاله پیداست ما قراره که اینجا به شما ابزار مفید برای دورکاری معرفی کنیم. اگر تلفن اولین راه اترتباطی غیر قابل انکار برای کسب و کارها باشه قطعا دومین راه اینترنت هستش و وقتی این دو با هم ترکیب بشن شما یک نجات یافته خواهید بود و به ساحل امن خواهید رسید.

برای اینکه تلفن ثابت شما در همه جا و برای تمامی همکاران و با کلیه امکاناتی که در محل کارتون در اختیار شما قرار میداده در منزل و شرایط دور کاری هم در اختیارتون باشه کافیه که مرکز تلفن سانترال خودتون رو با یک مرکز تلفن VOIP  تعویض کنید با اینکار دیگه برای دورکاری نگران تلفن ثابت نیستید و تلفن ثابت شما روی کامپیوتر و یا تلفن همراه هوشمند شما هر کجا جهان که باشید همراه شما خواهد بود. اون هم با همون شماره داخلی که همیشه روی میز کارتون زنگ میخورده.برای کسب اطلاعات بیشتر و راه اندازی مرکز تلفن voip کافیه که اینجا کلیک کنید.

اما یک مرکز تلفن VOIP  وقتی با یک SIP ترانک هم همراه بشه دیگه نور علی نور میشه. ما در رای‌نت هم مرکز تلفن VOIP رو برای شما راه اندازی میکنیم هم بهتون SIP ترانک میدیم هم اینکه اگر نمیخواهید هزینه زیادی بابت مرکز تلفن بکنید میتونیم به شما یک مرکز تلفن ابری به همراه خطوط تلفن ثابت رو با قیمت و آبونمان خیلی عالی واگذار کنیم.

وبسایت، ویترین آنلاین کسب و کار شماست

یکی دیگه از ابزاری که در دورکاری میتونه کمک حال شما باشه وبسایت هست. شما با داشتن یک سایت هم میتونید آخرین تغییرات ساعات کاری و فعالیت خودتون رو به مشتریانتون اطلاع رسانی کنید. علاوه بر این سایت شما کاتولوگ آنلاین محصولات و خدمات شما خواهد بود و همچنین اگر قابیت فروشگاه آنلاین وبسایت شما فعال شده باشه می تونید علاوه بر معرفی نسبت به فروش محصولات و خدمات خودتون هم اقدام کنید. بنابراین از داشتن یک وبسایت خوب هرگز غافل نشید و این هم بدونید که ما در واحد طراحی سایت رای‌نت علاوه بر اینکه می تونیم یک سایت با بروزترین امکانات روز رو برای شما طراحی کنیم، می تونیم به تولید محتوا و بروزرسانی سایت شما هم کمک کنیم و شما هیچگونه نگرانی بابت نگداری و بروز رسانی سایت خودتون نخواهید داشت. پس با خیال راحت طراحی سایت و مدیریت وبسایت خودتون رو به ما بسپارید و علاوه بر اون از خدمات دیجیتال مارکتینگ تخصصی رای‌نت هم بهرمند بشید.

ابزارمهم برگزاری جلسات دورکاری که در تلفن هوشمند شما وجود دارد ولی احتمال 90٪ ازآن بی خبرید

یکی از بزرگترین مشکلات دورکاری میتونه برگزاری جلسات باشه به خصوص وقتی دورکاری بخاطر یک بیماری همه گیر مثل کرونا به وجود امده باشه. برای این بخش قصد داریم به شما ابزار رایگانی معرفی کنیم که شاید تو گوشی تلفن هوشمند همتون باشه ولی ازش خبر نداشته باشید.

اول بهتون بگم که مرکز تلفن VOIP  هم امکان برگزاری یک ویدئو کنفرانس رو میده اما برای استفاده از این امکان کمی پیچیدگی وجود داره بنابراین از توضیح اون صرفنظر می کنم و مستقیم میرم سراغ یک ابزار رایگان با آیکون سبز رنگ که شما قطعا تلگرام رو بهش ترجیح می دید.

بله درست حدس زدید این ابزار مهم و قدرتمند چیزی نیست به جز واتس آپ شما با استفاده از تماس تصویری واتس آپ می تونید یک کنفرانس تصویری 4 نفره تدارک ببینید و بدون خروج از منزل و همچنین صرف هزینه یک جلسه کاری خیلی خوب رو برگزار و تجربه کنید.

البته ابزار قدرتمند و بهتری هم برای برگزاری جلسات آتلاین وجود دارد که متاسفانه برای کاربران ایرانی خیلی آشنا نیست. این ابزار چیزی به غیر از اپلیکیشن Duo نیست که با وجود اینکه از ابزارهای رایگان شرکت گوگل است اما حتی کاربران ایرانی اندروید هم با آن آشنا نیستند و به ندرت از آن استفاده می کنند. این ابزار قدرتمند در نسخه رایگان خود امکان یک کنفرانس تصویری 8 نفره را می دهد که برای برگزاری بسیاری از جلسات به صورت آنلاین و از راه دور کفایت می کند ضمن اینکه در نسخه پولی یا همان پریمیوم این اپلیکیشن امکان برگزاری جلسه آنلاین تا 12 نفر به صورت تصویری هم وجود دارد و شرکت گوگل در زمان بحران بیماری کرونا این امکان را نیز به ذایگان در اختیار کلیه کاربران قرارا داده است.

وبینار عصای دست خدمات آموزشی یا مشاوره ایی دورکار

قبل از اینکه در مورد وبینار توضیح بدم، یک ابزار دیگه رو برای خدمات آموزش خصوصی به شما معرفی می کنم. این ابزار چیزی نیست بجز اسکایپ (skype) این ابزار از تولیدات شرکت مایکروسافت هست و امکانات رایگانش کاملا جواب گوی نیاز شما خواهد بود چرا که هم میتونید صفحه دسکتاپ خودتون رو با شاگردتون به اشتراک بزارید هم اینکه شاگرد شما می تونه این جلسه کلاس را ضبط کنه و در اینده مجددا اونو مرور کنه پس حتما از این ابزار استفاده کنید و لازمه بدونید که نسخه های ویندوز، اندروید و ios هم داره.

اما اگر شما کلاس ها یا خدمات مشاوره گروهی دارید، دیگه نمی تونید از اسکایپ استفاده کنید و باید به فکر برگزاری وبینار باشید. همونطور که از اسمش پیداست وبینار یک سمینار تحت وب هستش اما شما برای برگزاری یک وبینار نیاز دارید که از شرکت های ارائه کننده خدمات وبینار یک جلسه اجاره کنید و اولین وبینار خودتون رو برگزار کنید.

من در اینجا برای راحتی کار دو شرکت ایرانی ارائه کننده این خدمات رو معرفی میکنم اما شما خودتون هم میتونید با جستجوی کلمه وبینار در گوگل چندتای دیگه از اونها رو پیدا کنید.

https://webynar.ir/

https://eseminar.tv/

خب امیدوارم که این مقاله براتون مفید بوده باشه اما نکته مهمی که در ابتدای مقاله هم بهش اشاره کردم و هرگز نباید فراموش کنید اینه که همه ابزار معرفی شده در این مقاله به یک اینترنت پرسرعت ثابت خوب و با کیفیت و بدون قطعی نیاز داره و ما در رای‌نت میتونیم اون رو در اختیار شما قرار بدیم. فرقی نداره که در کچای ایران هستید برای خرید اینترنت پرسرعت همین الان با همکاران ما در واحد فروش تماس بگیرید و یا اینکه نسب به خرید اون از طریق همین وبسایت اقدام کنید. باز هم در اینده برای دریافت مقالاتی از این دست به ما سربزنید در ضمن اگر خواستید میتونید ایمیل آدرس خودتون هم در اختیار ما قرار بدید تا مقالات بعدی ما رو در ایمیل خودتون دریافت کنید.

خروج از نسخه موبایل