رای‌نت

نحوه خرید ADSL

خرید اینترنت ADSL

نحوه خرید ADSL و انتخاب یک سرویس اینترنت ADSL پیچیدگی زیادی ندارد و شما با دنبال کردن این مقاله با مراحل و نحوه خرید ADSL آشنا خواهید. در این مقاله صعی کردیم تا شما را با روش انتخاب سرویس ADSL و همچنین VDSL آشنا کنیم و نحوه ثبت نام ADSL را با زبان ساده شرح دهیم.

چگونه ADSL خانگی ثبت نام کنم؟

برای این کار شما حتما باید یک خط تلفن داشته باشید و این خط تلفن شما نباید از دسته خطوط فیبر نوری، PCM و یا UNO باشد چرا که امکان ارائه سرویس ADSL بر روی این خطوط میسر نیست.

دریافت ADSL  رو خطوط PCM و UNO

در این بخش قصد دارم شما را با یک ترفند آشنا کنم که بتونید خط خودتون رو به خط مسی تبدیل کنید و روی خط تلفن اینترنت ADSL ثبت نام کنید.

ترفند نحوه خرید ADSL برای خط PCM: اگرچه اینترنت ADSL مخابراتی مشکلات زیادی نظیر نداشتن پشتیبانی و یا پایین بودن سرعت دارد، اما من به شما توصیه میکنم برای رهایی از این مشکل حتما از مخابرات اینترنت بخرید. شاید تعجب کرده باشید اما تنها راه حل برای خارج شدن خط از PCM و تبدیل شدن به خط عادی گرفتن اینترنت از مخابرات است و در حال حاضر راه حل بهتری وجود ندارد.

کافیه که مدت کوتاهی از اینترنت ADSL مخابراتی استفاده کنید و بعد از آن درخواست جمع آوری بدید. با اینکار مخابرات برای اینکه بتونه به شما ADSL بده به صورت داوطلبانه و بی چون و چرا خط شما رو از PCM خارج میکنه و بعد از اینکه شما از دریافت اینترنت مخابرات انصراف دادید و خط جمع آوری شد، دیگه خط شما رو به PCM تبدیل نمیکنه و حالا شما یک خط مسی دارید که میتونید روی اون از هر شرکتی خرید ADSL داشته باشید.

از کجا ADSL  بخرم؟

برای اینکه انتخاب کنید از کجا اینترنت بگیرید، کافیه یک سر به وبسایت شرکت های اینترنتی بزنید و با وارد کردن شماره تلفن ثابت خودتون از پوشش دهی شرکت مورد نظر مطلع بشید.

نحوه خرید ADSL در شرکت های مختلف به صورت کلی یکسان است اما ممکن است نحوه خرید ADSL در جزییات متفاوت باشد.

برای اینکار من اسم و لینک وبسایت بهترین شرکت های اینترنت ایران رو  در زیر می نویسم تا شما برای پیدا کردنشون دردسری نداشته باشید.

جستجوی شماره تلفن ADSL

بهترین شرکت اینترنت ADSL کدومه؟

انتخاب بهترین اینترنت ADSL ایران ممکنه از نظر هر شخص متفاوت باشه مثلا یکنفر به پشتیبانی خوب نیاز داره، یکنفر دیگه به قیمت خیلی خوب نیاز داره و یکنفر دیگه به حجم ترافیک بالا و دست آخر هم واقعی بودن سرعت میتونه برای افراد اهمیت زیادی داشته باشه اما من سعی کردم که در این مقاله بهترین شرکتهای اینترنت در ایران رو به شما معرفی کنم تا به تصمیم گیری و انتخاب شما کمک کنم.

رای‌نت

شاتل

آسیاتک

دیده بان نت

صبانت

پیشگامان

طبق بررسی هایی که من انجام دادم 6 شرکت بالا از بهترین شرکت های اینترنت ایران هستن و اگر مخابرات هم بخاطر پوشش گسترده اش جز این دسته قرار بدیم مجموعا 7 تا میشن. بعد از اینکه بررسی کردید خط تلفن شما تحت پوشش کدام یک از این شرکت ها هست، حالا میریم سراغ انتخاب تعرفه. انتخاب تعرفه شاید از سخت ترین کارها در انتخاب شرکت خدمات دهنده اینترنت باشه اما من سعی میکنم تو این بخش هم به شما کمک کنم تا بتونید تصمیم درستی بگیرید.

بهترین قیمت ADSL

 برای پیدا کردن بهترین قیمت ADSL کافیه تو سایت شرکتهای تحت پوشش دنبال صفحاتی مثل جشنواره ADSL بگردید و قیمت های پیشنهادی هر کدوم رو یاداشت کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که شما حتما باید قبل از اینکار تصمیم خودتون رو در مورد یکی از این دو نکته بطور کامل گرفته باشید.

پاسخ دادن به این دو سوال به شما کمک میکنه که در لا به لای انبوهی از قیمت ADSL که توسط شرکت ها برای جذب مشتری ارائه میشه گیج و مبهوت نشید و بتونید تصمیم درستی در انتخاب شرکت خدمات دهنده بگیرید.

برای اینکه بتونید مقایسه درست و در نتیجه انتخاب درستی داشته باشید، پیشنهاد میکنم مثل من یک فایل اکسل باز کنید و به ترتیب سوالات زیر رو بالای هر کدوم از ستون هاش بنویسد.

با یک بررسی متوجه میشید که سرعت ها و قیمت های اینترنت ADSL شرکت های مختلف خیلی به هم شبیه و حتی یکسان هستند که البته تعجب نکنید چون این موضوع به دلیل قوانین ناظر بر فعالیت شرکت هاست که توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تدوین و به شرکت های دارای پروانه ارائه خدمات اینترنت ابلاغ شده. اما قطعا خواهید دید که تعرفه این شرکت ها در بخش حجم ترافیک ارائه شده کاملا متفاوت هست.

نمونه فایل مقایسه قیمت اینترنت ADSL

ترافیک داخلی یا بین الملل؟

اکثر شرکت ها سعی کردند از روشی گمراه کننده استفاده کنند و حجم ترافیک خودشون رو بالاتر ار بقیه نشون بدن در حالیکه واقعیت چیز دیگری است.

با نگاه به تعرفه شرکت ها خواهید دید که اکثر اونها حجم اعلام شده برای هر بسته اینترنت رو به صورت داخلی یا همون اینترانت عنوان کردن در صورتی که شما به دنبال خرید اینترنت هستید پس ملاک شما باید حجم بین الملل باشه نه داخلی بنابراین تو جدول اکسل خودتون حتما میزان حجم ترافیک بین الملل ارائه شده در بسته اینترنت ADSL را درج کنید تا موقع مقایسه دچار تصمیم گیری اشتباه نشید.

نکته اول (خیلی مهم): اگر شما از دسته کاربران اینترنت هستید که همیشه برای دورزدن تحریم ها از فیلتر شکن یا VPN و یا پروکسی استفاده می کنید توجه داشته باشید که در این وضعیت حتی ترافیک داخلی شما هم به صورت بین الملل محاسبه میشه و این موضوع به این دلیل هست که ترافیک شما ابتدا به یک سرور خارج از ایران منتقل شده و بعد به دست شما میرسه.

نکته دوم (مهم): این روزها و با پیشرفت تکنولوژی و همینطور افزایش چشمگیر سرعت اینترنت، اکثر کاربران برای تماشای فیلم از سایت های نمایش آنلاین فیلم (VOD) مثل فیلیمو، نماوا، آفرینک، کاناپه، نماشا و تماشا استفاده می کنند و اگر شما هم از این دست کاربران هستید حتما دقت کنید که شرکت مورد نظر شما ترافیک تماشای فیلم از این سایت ها رو چطور محاسبه میکنه. اگر فکر میکنید این موضوع مهم نیست؟ توجه شمارو به مطالعه مقاله میزان مصرف اینترنت برای تماشای آنلاین فیلم جلب میکنم.

حالا وقت ثبت نام ADSL رسیده

قدم آخر ثبت نام و نحوه خرید ADSL

فکر میکنم تا اینجای کار تونستید که تصمیم خودتون رو بگیرید! حالا نوبت اینه که برای ثبت نام و خرید ADSL اقدام کنید. برای ثبت نام هم ممکنه که پیچیدگی هایی وجود داشته باشه که شما رو اذیت کنه مثلا اینکه اکثر شرکت ها شمارو برای ثبت نام به سمت سیستم CRM خودشون هدایت می کنند و در این سیستم اگر شما هنگام ثبت نام و ورود اطلاعات خودتون حتی یک نقطه رو جا بندازید به احتمال زیاد ثبت نام شما با شکست روبرو میشه.

اما شرکت رای‌نت برای این موضوع هم فکر کرده و شما با طی کردن مراحل بسیار آسان ثبت نام طراحی شده توسط این شرکت ثبت نام خودتون رو در همین وبسایت انجام میدید و مابقی کار توسط کارشناسان فروش رای‌نت که مهارت و تجربه کافی در ثبت نام ADSL دارند انجام میشه. امیدوارم که تو این مقاله تونسته باشم راهنمای خوبی برای خرید اینترنت ADSL به شما ارائه کنم و دقدقه شما رو در انتخاب و خرید اینترنت کاهش بدم اما اگر در این زمینه سوالی هست که بی پاسخ مونده حتما در قسمت نظرات سایت درج کنید تا به سوال شما در اسرع وقت پاسخ بدم.

خروج از نسخه موبایل