رای‌نت

سرعت اینترنت واقعی من چقدر است؟

تشخیص سرعت واقعی اینترنت

تشخیص سرعت واقعی اینترنت

برای من که سالهای زیادی از عمرم رو به عنوان خدمات دهنده اینترنت فعال بودم، وقتی این سوال ازم میشه حتی اگر لبخندی در صورتم ظاهر نشه هم یک قهقهه در مغزم شکل میگیره که دلیلش هم تنها به پرسش های متعدد و با نمک کاربران عزیزمون بر میگرده. در این مقاله سعی می کنم که با یک آموزش ساده روش تشخیص و اندازی گیری سرعت اینترنت رو به شما عزیزان آموزش بدم تا دیگه موقع انتخاب سرویس اینترنت پرسرعت دچار مشکل نشوید. پس لطفا در ادامه این مقاله همراه من باشید.

سرعت اینترنت با چه واحدی اندازه گیری میشه؟

تعجب نکنید همونطور که قول داده بودم قصد دارم یک آموزش ساده داشته اما بالاخره باید با یکسری اصول اولیه هم آشنا بشید، پس صبور باشید و تا انتها همراه من بیایید. سرعت اینترنت که در ایران به کاربران ارائه میشه بر اساس بیت محاسبه مثلا شما اینترنت با سرعت 512 کیلوبیت و یا 16 مگابیت خریداری می کنید. اما مشکل از جایی شروع میشه که مشترکین توقع دارن با همون سرعت 16 مگابیت که خریدن دانلود بکنن و عدد 16 مگابیت رو هم موقع دانلود ببینن تا خیالشون راحت باشه کم فروشی صورت نگرفته.

اما در اینجا باید یک نکته مهم رو بهتون آموزش بدم: سرعت دانلود با واحد بایت سنجیده میشه و هر بایت برابر با 8 بیت است بنابراین اگر شما اینترنت ADSL  با سرعت 16 مگابیت خریده باشید، سرعت دانلود شما در بهترین شرایط برابر با 2 مگابایت بر ثانیه خواهد بود و اگر مثلا اینترنت وایرلس با سرعت 40 مگابیت خریده باشید سرعت دانلود شما برابر با 5 مگابایت خواهد بود.

یعنی در واقع اگر می خواهید بدونید که سرعت دانلود اینترنت پرسرعت شما چه سرعت دانلودی خواهد داشت کافیه که سرعت اینترنت خریداری شده خودتون رو تقسیم بر 8 کنید.

چطوری بفهمم اینترنت من سرعتش واقعیه؟

خب حالا که متوجه شدید سرعت چطور اندازه گیری میشه کافیه برید به یک سایت مثلا soft98.ir و یا Microsoft.com و یک فایل رو از اونها دانلود کنید و سرعت دانلودتون رو اندازه گیری کنید اما فراموش نکنید که برای گرفتن نتیجه بهتر لازمه که از نرم افزارهای مدیریت دانلود مثل IDM و یا free download manager و… استفاده کنید.

نکته مهم اینکه اکثر شرکت های ارائه کننده اینترنت پرسرعت در ایران سرعتی که به شما تحویل می دهند بالاتر از سرعت خریداری شده توسط شما است بنابراین اگر این مقاله رو خوندید و رفتید دیدید که مثلا سرعت 1 مگابیت خریدین ولی سرعت دانلود شما هم 1 مگابایت است فکر نکنید که اطلاعات این مقاله اشتباه بوده بلکه خدمات دهنده اینترنت شما به جای اینترنت 1 مگابیت به شما اینترنت با سرعت 8 مگابیت تحویل داده.

چرا باید شرکت خدمات دهنده سرعت بالاتر از سرعت خریداری شده رو به من تحویل بده؟

مطمئن باشید که ما خدمات دهندگان اینترنت بی دلیل به کسی لطف نمیکنیم چون فروش اینترنت کسب و کار ماست. دلایل مختلفی برای اینکار وجود داره که بیشتر اونها بر می گرده به تصمیمات تیم بازاریابی شرکت مربوطه و گفتنش در این مقاله خارج از موضوع بحث ما خواهد بود. اما یک دلیل مهم پشت این ماجرا وجود داره و اونم اینکه چون اینترنت خریداری شده شما حجمی است، هرچه سرعت اینترنت بالاتر تحویل شما بشه برای شما انگیزه بیشتری برای مصرف ایجاد می کنه در نتیجه منجر به افزایش خرید شما میشه. همچنین افزایش رضایت شما از سرویس باعث میشه که هم خودتون به شرکت مربوطه وفادار بشید هم دوستان خودتون رو به اون شرکت معرفی کنید. البته دلایل دیگه ایی هم مثل رابطه حجم مصرفی برای تماشای آنلاین فیلم با حجم مصرفی وجود داره که در مقالات آینده براتون توضیح میدم.

حالا که آموزش برای تشخیص سرعت اینترنت رو دیدید بد نیست که شما رو با بهترین اینترنت ایران آشنا کنم فراموش نکنید که یکی از آیتم های بهترین بودن، داشتن صداقت در برخورد با مشتری است.

اگر این مقاله مفید بوده و تونسته اطلاعات خوبی به شما انتقال بده حتما این مقاله رو برای دوستانتون هم ارسال کنید.

خروج از نسخه موبایل